Навчально-науковий професійно-педагогічний інститут

Української інженерно-педагогічної академії

17 травня 2021 року робоча проєктна група з підготовки освітньо-професійної пограми «Краєзнавчо-туристична робота»  спеціальності 032 Історія та археологія, галузі знань 03 Гуманітарні науки, освітня кваліфікація: бакалавр історії та археології за спеціалізацією «Краєзнавчо-туристична робота» провели круглий стіл зі стейкхолдерами.

Метою круглого столу було обговорення проєкту освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 032 Історія та археологія, галузі знань 03 Гуманітарні науки, освітня кваліфікація: бакалавр історії та археології за спеціалізацією «Краєзнавчо-туристична робота».

В обговоренні взяли участь директор комунального закладу культури «Бахмутський краєзнавчий музей» Смирнова Олена,  завідувач експозиційно-екскурсійного відділу ПрАТ «Артвайнері» Волкова Тетяна,  к.і.н., доц., проф. кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин Запорізького національного університету Давлєтов Олександр  к.і.н., професор, проректор з наукової, інноваційної і міжнародної діяльності ХНПУ імені Г.С. Сковороди Світлана Бережна, ФОП Лозинський В.С., голова Студентської ради Навчально-наукового професійно-педагогічного інституту УІПА (м. Бахмут) Гасинець Михайло.

Завідувач кафедри освітніх технологій та охорони праці, доктор педагогічних  наук, професор Вікторія Кулешова розповіла про особливості освітньої програми, основні цілі, освітні компоненти, які  сприяють формуванню загальних та фахових компетентностей, а також допомагають досягти програмних результатів навчання. Вікторія Кулешова звернула увагу на нові підходи до впровадження студоцентрованого навчання в освітній процес та наголосила на важливості формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти, яку вони реалізують протягом навчання в інституті.

У процесі обговорення к.і.н, доцент  кафедри освітніх технологій та охорони праці Наталя Аксакова акцентувала увагу на сучасних вимогах до якості вищої освіти при розробці освітніх програм. Також вона зазначила, що проведений аналіз щодо підготовки здобувачів освіти за спеціальностю Історія та археологія, за спеціалізацією «Краєзнавчо-туристична» показав, що  в закладах вищої освіти Донецької області не проводиться підготовка фахівців із зазначеної спеціалізації, водночас краєзнавчо-туристична галузь є однією із найпривабливіших та такою, що стрімко набирає популярність та вимагає висококваліфкованих спеціалістів. Вище зазначене  підтверджує доцільність включення освітньо-професійної програми «Краєзнавчо-туристична робота» до переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка у Навчально-науковому професійно-педагогічному інституті Української інженерно-педагогічної академії (м. Бахмут).

У ході діалогу було обговорено особливості навчальних планів названої спеціальності. Стейкхолдери відзначили високий рівень конкурентоспроможність на ринку праці випускників даної спеціалізації. Було внесено ряд конструктивних пропозицій щодо вдосконалення освітньо-професійних програм:

1) Передбачити впровадження в освітній процес сучасних методик, наприклад,  ділові ігри, тренінги, метод круглого столу тощо.

2) Впровадити систематичні зустрічі зі стейколдерами, потенційними роботодавцями, запрошення їх до проведення лекцій та практичних занять.

3) Передбачити міжнародну співпрацю та участь здобувачів освіти у міжнародних грантах, закордонних освітніх програмах.

У підсумку розробники  освітньої програми спеціальності подякували присутнім за продуктивну роботу та висловили сподівання на подальшу плідну співпрацю.

Рецензії стейкхолдерів